|
Каміни
Секрети будівництва каміна
| |
Tony | Дата: Понеділок, 11.07.2011, 23:24 | Повідомлення # 1 |
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 44
Статус: Offline
| Секрети будівництва каміну - як побудувати камін.
Популярність камінів у наш час постійно зростає. І для цього є багато підстав. Головна з них, на наш погляд, це прагнення уникнути гнітючої типової одноманітності квартир, бажання зробити інтер'єр свого житла затишним, привабливим і оригінальним.
Але при цьому багато хто чомусь дотримується думки, що побудувати камін дуже складно і затратно. Дозвольте не погодитись з цим. Довірте цю проблему професіоналам і камін прослужить Вам довгу службу.
Камін - це, взагалі кажучи, різновид печі спрощеної конструкцій. Основна відмінність між ними полягає в способі віддачі тепла. Піч, маючи закриту топку і масивну конструкцію з розвиненою конвективною системою, повніше використовує теплоту згорання палива. Нагрівання приміщення тут відбувається так: повітря від стінок печі підіймається до стелі і, охолоджуючись біля вікон і зовнішніх стін, опускається до підлоги, рухається до нагрітої печі і т.д. Такий спосіб віддачі тепла називається конвенцією (перенесення тепла повітряним потоком). Товсті стінки печі, до того ж, довго тримають тепло. Камін не можна влаштувати в сучасній міській квартирі. Він може стати приналежністю садибного будинку або садового будиночка. І якщо ви таки зважилися на його побудову, вам слід знати деяку інформацію з цього приводу.
Існують три основні типи камінів: вбудовані в стіну будівлі, прибудовані до стіни і що стоять окремо . Вбудований в стіну камін роблять одночасно з будівництвом будинку. Завдяки тому, що такий камін займає мало місця, він може бути влаштований в невеликому приміщенні. Прибудований до стіни камін звичайно роблять в існуючій будівлі. Він також не вимагає значної площі для розміщення і може бути влаштований як в приміщенні середніх розмірів, так і у великому. Камін, що окремо стоїть, може влаштовуватися як під час зведення будинку, та і в уже існуючій будівлі.
Основними конструктивними елементами каміну є фундамент, корпус, паливник, димозбірник і димовий канал. Нормальне функціонування каміну залежить від правильного співвідношення розмірів його елементів.
Фундамент камінів виконують з бутового каменя, бутобетона, червоної цеглини, бетонних блоків. Фундаменти у вологих грунтах рекомендується виконувати з бутового каменя.
Розчин для кладки фундаменту в сухих грунтах застосовують вапняковий, складається з 1 об'єму вапна і 1..3 об'ємів піску (залежно від вогкості вапна). Щоб приготувати розчин, зачиняють водою вапно (до густини сметани), а потім додають пісок.
Цементний розчин для кладки фундаментів у вологих грунтах складається з 1 об'єму цементу і 3 об'ємів піску. Сухі компоненти ретельно змішують і після цього розчиняють водою.
Фундамент під камін не можна пов'язувати з фундаментом будівлі. Між ними повинен бути усадковий шов шириною 40 - 50 мм. Шов засипають піском. Заглиблення фундаменту роблять не менше 0.6 м.
Котлован для фундаменту повинен мати розміри (по довжині і ширині) на 50 мм більше фундаменту під камін. Дно котловану вирівнюють по рівню. Перший ряд фундаменту викладають з каменю або цегляного щебеня насухо. Камінь або щебінь втрамбовують в грунт, а потім заливають рідким розчином.
Далі ведуть кладку правильними рядами, дотримуючись перев'язки швів. У вологих грунтах фундамент слід ізолювати від проникнення води. Для цього під фундаментом влаштовують щільно утрамбовану подушку з суміші глини з щебенем, а навколо фундаменту по всій його висоті утрамбовують шар вимішаної жирної глини завтовшки 150 - 200 мм.
Для попередження проникнення вологи в кладку каміна поверх фундаменту, не менше ніж на 150 мм вище за рівень грунту, влаштовують гідроізоляційний шар з двох шарів толю, після чого виконують кладку каміна. Корпус каміна найчастіше викладають з вогнетривкої або високоякісної червоної цеглини.
У крайньому разі паливник бажано облицьовувати вогнетривкою цеглиною. Цегляні стінки повинні мати товщину не менше півцеглини. Для кладки корпусу каміна можна також використовувати природний камінь (окрім вапняку і кремнію), керамічні блоки, жаротривкий бетон. Поверхню корпусу облицьовують цінними породами каменю або штукатурять.
Особлива увага слідує приділяти конструкції паливника. Його глибину рекомендується приймати близько 0.5 м. При більшій глибині ослабляється сила теплового випромінювання, при меншій - можливе попадання диму в приміщення. Для досягнення кращого тепловипромінювання верхню частину задньої стінки викладають з деяким нахилом вперед, а бічні стінки - з розширенням вперед до отвору. Стінки паливника викладають з шамотного вогнетривкої цеглини; коефіцієнт корисної дії такого каміна досягає 17 %. Коефіцієнт корисної дії можна підвищити, якщо задню стінку паливника облицьовувати листовою сталлю або чавунною плитою. Під паливника виконують з вогнестійкого матеріалу - граніту, клінкеру, бетону. Для збору золи і вугілля передбачають підзольник, що розташовується під паливником. Між паливником і підзольником вкладається чавунна решітка. Від підзольника можна відмовитися, якщо спалювання дров здійснювати в кошику (спеціальній металічній решітці), встановленій на поді паливника. Кошик роблять із сталі діаметром 10..15 мм або перетином 10…15 х 10…15 мм. Елементи кошика розташовують через 15..20 мм. Ніжки кошика мають висоту 80..120 мм. При спалюванні дров в кошику зола і дрібне вугілля збираються на черені і після охолодження каміна віддаляється.
Портал - це елемент каміну, багато в чому визначаючий його ефективність як опалювального пристрою, так і художню виразність. Залежно від місця розташування каміну і його архітектурного рішення портал може бути з однією, двох або трьох сторін. Камін, що окремо стоїть, може мати круговий портал. Форму і пропорції порталу встановлюють з урахуванням гармонійності загального рішення каміна.
Гарячі гази з паливника потрапляють в димозбірник - пірамідне розширення нижньої частини димаря, завдяки якому запобігає стрімкому опусканню по димарю потоків холодного повітря. При чищенні димаря тут збирається сажа і кіптява, які видаляються через люк в задній стіні. При цьому розташована декілька нижче заслінка запобігає попаданню сажі і кіптяви в приміщення. Димозбірник викладають з червоної цегли марки 200; його можна виготовити також з листового заліза, що дозволяє швидко нагрівати приміщення. Для підвищення естетичних якостей каміна, а також щоб прикрити розжарений металевий димозбірник і зробити його безпечнішим в пожежному відношенні, влаштовують захисний кожух з листової міді. Металевий, що прогорів, димозбірник замінюють; можливість такої заміни повинна бути врахована в конструкції каміна.
Між паливником і димозбірником розташовується димова заслінка, що запобігає попаданню холодного повітря в приміщення, коли камін не працює. Заслінка повинна охоплювати всю ширину каналу. Ширина заслінки складає приблизно 1/16 висоти порталу; площу її приймають в 1,25 рази більше поперечного перетину димаря.
Холодне повітря, що опускається вниз до димаря, може пройти через димозбірник і проникнути в приміщення, захоплюючи за собою дим. Щоб уникнути цього, в задній стіні димаря влаштовують так званий газовий поріг - перешкоду у вигляді виступу, сприяюче змішуванню холодного повітря з гарячими газами і відведенню їх вгору в атмосферу. Ширина газового порогу повинна бути рівна ширині димаря або 10…15 мм більше. Така ширина газового порогу дозволяє затримувати сажу, що обсипається з димаря. Поріг не повинен звужувати перетин димаря.
Проти газового порогу влаштовують чистку, яка герметично закривається дверцями. Через них я видаляють сажу, що збирається на порозі. Димар слідує бути вертикальним. У випадку, якщо камін прибудовують до існуючої стіни, в якій є димовий канал, допускається добудова димаря з нахилом до 60%. Влаштовувати горизонтальні димарі не заборонено.
Димарі зводять з червоної цеглини. Для поліпшення тяги і запобігання попаданню в димарі атмосферних опадів на них ставлять дефлектори.
Щоб уникнути утворення небажаних потоків повітря на рівні підлоги, під паливника підводять над підлогою на висоту не менше 120 мм. Передній край каміна повинен мати низькі металеві грати, що оберігають випадання вугілля на підлогу. Щоб іскри не летіли в приміщення, перед порталом поміщають дротяну сітку, яка дає можливість залишати камін на деякий час без нагляду. Для зберігання невеликого запасу дрів в стіні поряд з каміном або безпосередньо в корпусі каміна влаштовують нішу. Нішу передбачають також для декоративного посуду, телевізора і т.п.
Побудувавши камін, особлива увага слід приділяти протипожежним заходам. Димарі необхідно ізолювати від дерев'яних елементів будівлі азбестовими прокладками. Мінімальна відстань від дерев'яних елементів до димарів повинна складати не менше 250 мм. Частину підлоги перед каміном шириною не менше 0,5 м слід захистити елементами з негорючого матеріалу або покривати листовим залізом.
За матеріалами http://www.postroi.info
|
|
| |
budproff | Дата: Вівторок, 21.07.2015, 14:32 | Повідомлення # 2 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 2
Статус: Offline
| Я вважаю, що купить каминную топку не аби де, а в якійсь перевіреній фірмі типу http://euro-kamin.com.ua/shop/category/kaminnye-topki
|
|
| |
yulyakarlasch | Дата: Неділя, 13.03.2016, 21:25 | Повідомлення # 3 |
 Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 5
Статус: Offline
| Посоветуйте,пожалуйста,реально ли построить камин в построенном доме?Или лучше купить электрокамин?
|
|
| |
diaamaant | Дата: Вівторок, 14.06.2016, 12:07 | Повідомлення # 4 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Статус: Offline
| Я слышал, что сейчас популярны био-камины. какие есть недостатки- отзывы по ним?
|
|
| |
marina | Дата: Середа, 15.06.2016, 20:15 | Повідомлення # 5 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 6
Статус: Offline
| Есть несколько способов поставить дома камин. Выбирайте- как вам удобно))) 1. Заказать камин у профессионального печника.В этом случае могут возникнуть проблемы с поиском действительно профессионального мастера. Также расценки профессионалов могут сильно «кусаться». Если же воспользоваться услугами «дяди Васи» из соседней деревни, потомственного печника, то не факт что у него есть опыт в строительстве каминов и результат его работы может Вас сильно огорчить. 2. Научиться кладке каминов самостоятельно.В этом случае Вам потребуется найти и изучить десятки книг, проштудировать форумы в интернете, как-то найти истину в противоречивых высказываниях форумчан, потратить уйму времени и денег, чтобы приобрести нужный опыт.
|
|
| |
diaamaant | Дата: П`ятниця, 17.06.2016, 08:28 | Повідомлення # 6 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Статус: Offline
| Научиться самостоятельно - не вариант, для этого нужно что бы руки росли из нужного места...
|
|
| |
marina | Дата: Неділя, 19.06.2016, 21:26 | Повідомлення # 7 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 6
Статус: Offline
| Ну это как обязательное условие) Ничего нельзя делать, если руки не с того места.
|
|
| |
diaamaant | Дата: Вівторок, 21.06.2016, 15:57 | Повідомлення # 8 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Статус: Offline
| Будем учиться и ставить руки туда куда надо)
|
|
| |
kristinakristinka10 | Дата: Понеділок, 30.07.2018, 13:50 | Повідомлення # 9 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 4
Статус: Offline
| спасибо за информацию)
|
|
| |
|